Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Terengganu 2022



Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Terengganu 2022|BILAKAH tarikh buka puasa bulan Ramadhan tahun 2022 di Malaysia? Panduan buat seluruh umat Islam di Malaysia yang bakal menyambut puasa di bulan Ramadan. Berdasarkan Kalendar Islam Malaysia yang diumumkan oleh JAKIM, umat Islam dijangka memulakan puasa bulan Ramadhan pada 3 April 2022, hari Ahad. Berikut dikongsikan Jadual Berbuka Puasa dan Imsak Ramadhan pada tahun 2022 bersamaan 1443 (Hijrah) bagi seluruh kawasan negeri Terengganu.

Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Terengganu 2018

Tarikh permulaan puasa akan diumumkan oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia, Datuk Seri Syed Danial Syed Ahmad pada 16 Mei 2018, hari Rabu jam 8 malam melalui radio dan televisyen selepas penetapan dibuat.

Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Terengganu 2022

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan jadual waktu berbuka puasa dan imsak Ramadhan 2022 bagi seluruh negeri Terengganu mengikut zon Kuala Terengganu, Besut, Kemaman dan Dungun. Jadual berbuka puasa ini memaparkan tarikh Hijrah, hari, waktu imsak dan berbuka:

Zon 1:
👉 Kuala Terengganu, Marang dan Kuala
      Nerus

Zon 2:
 ðŸ‘‰ Besut dan Setiu

Zon 3:
👉 Hulu Terengganu

Zon 4:
👉 Kemaman dan Dungun

Info Penting:
*Klik LINK di atas bagi zon / kawasan pilihan anda untuk semakan jadual berbuka puasa dan imsak

Semoga perkongsian Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Terengganu 2022 ini memberi panduan dan manfaat untuk seluruh umat Islam di Malaysia!

No comments

Powered by Blogger.