Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Kelantan 2022



Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Kelantan 2022|BILAKAH tarikh buka puasa bulan Ramadhan tahun 2022 di Malaysia? Panduan buat seluruh umat Islam di Malaysia. Berdasarkan Kalendar Islam Malaysia oleh JAKIM, umat Islam dijangka memulakan puasa bulan Ramadhan pada 3 April 2022, hari Ahad. Berikut dikongsikan Jadual Berbuka Puasa dan Imsak Ramadhan pada tahun 2022 bersamaan 1443 (Hijrah) bagi seluruh kawasan negeri Kelantan.

Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Kelantan 2018

Tarikh permulaan puasa akan diumumkan oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia, Datuk Seri Syed Danial Syed Ahmad pada 16 Mei 2018, hari Rabu jam 8 malam melalui radio dan televisyen selepas penetapan dibuat.

Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Kelantan 2022

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan jadual waktu berbuka puasa dan imsak Ramadhan 2022 seluruh negeri Kelantan mengikut zon Kota Bharu, Pasir Puteh, Machang, Gua Musang, Jeli, dan Tumpat Jadual berbuka puasa ini memaparkan tarikh Hijrah, hari, waktu imsak dan berbuka:

Zon 1:
👉 Jajahan Kota Bahru, Bachok, Pasir Puteh,
      Tumpat, Pasir Mas, Tanah Merah,
      Machang, Kuala Krai dan Gua Musang

Zon 2:
 ðŸ‘‰ Jajahan Jeli, Gua Musang (Mukim Galas
      dan Bertam) dan Jajahan Kecil Lojing

Info Penting:
*Klik LINK di atas bagi zon / kawasan pilihan anda untuk semakan jadual berbuka puasa dan imsak

Semoga perkongsian Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Kelantan 2022 ini dijadikan panduan dan manfaat untuk seluruh umat Islam di Malaysia!

No comments

Powered by Blogger.