Sinopsis dan Senarai Pelakon Drama Adellea Sofea



Sinopsis dan Senarai Pelakon Drama Adellea Sofea|NANTIKAN drama rantaian terbaru berjudul 'Adellea Sofea' yang bakal bersiaran pada bulan Disember 2019 di slot Akasia TV3. Bakal menampilkan gandingan hebat Mira Filzah dan Ungku Ismail Aziz sebagai teraju utama. Drama 28 episod ini diarahkan oleh Shahrulezad Mohameddin dan terbitan dibawah Radiusone Sdn Bhd.

Sinopsis dan Senarai Pelakon Drama Adellea Sofea

Sinopsis dan Senarai Pelakon Drama Adellea Sofea

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan info penting drama Adellea Sofea (Slot Akasia TV3) termasuk sinopsis dan senarai pelakon:

Info Penting Drama Adellea Sofea

JUDUL : ADELLEA SOFEA
EPISOD : 28 episod
TARIKH TAYANGAN : 6 Disember 2019
WAKTU SIARAN : Isnin-Jumaat, 7:00 malam
SIARAN TV : Slot Akasia TV3
PENULIS SKRIP : Nieza Nahar
PENGARAH : Shahrulezad Mohameddin
PRODUKSI : Radiusone Sdn Bhd
PELAKON : Mira Filzah, Ungku Ismail Aziz, Bella Dally, Jasmine Suraya, Fizo Omar, Josiah Hogan, Iman Zulkarnain, Roy Azman, Fazlina Ahmad Daud, Cassia Iman, Kazar Saisi, Sharisa Haris

WATAK PELAKON:

Mira Filzah sebagai Sofea
Ungku Ismail Aziz sebagai Firdaus
Jasmine Suraya sebagai Suzie
Bella Dally sebagai Illya
Fazlina Ahmad Daud sebagai Dr Fauziah

SINOPSIS:

Mengisahkan Adellea Sofea seorang gadis solehah yang jatuh cinta dengan sorang jejaka bernama Firdaus. Lelaki yang dianggap mampu memberi kebahagian dan memanisan dalam hidupnya. Setelah berkahwin, segalanya mula berubah apabila Sofea mendapat tahu Firdaus merupkan seorang penagih dadah. Kemuncaknya Firdaus ditangkap dan didakwa atas tuduhan cubaan membunuh isterinya sendiri.

No comments

Powered by Blogger.