Sinopsis Drama Bidadari Salju Lakonan Adam Lee & Sweet Qismina



Sinopsis Drama Bidadari Salju Lakonan Adam Lee & Sweet Qismina|ADAKAH anda peminat drama Melayu? Saksikan drama bersiri akan datang yang diadaptasi novel berjudul "Bidadari Salju" karya Mia Kiff bakal ditayangkan mulai 15 Disember 2020 jam 7:00 malam di slot Akasia TV3. Bakal menampilkan lakonan hebat seperti Adam Lee sebagai Hariz manakala Sweet Qismina memegang watak sebagai Kayra. Drama bersiri 28 episod ini merupakan arahan Reza Badarudin dan terbitan dibawah A.Aida Production. Berikut dikongsikan Sinopsis Drama Bidadari Salju (Akasia TV3) buat rujukan anda.

Sinopsis Drama Bidadari Salju Lakonan Adam Lee & Sweet Qismina

Sinopsis Drama Bidadari Salju Lakonan Adam Lee & Sweet Qismina

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan Sinopsis Drama Bidadari Salju termasuk sinopsis novel, senarai pelakon dan OST/ lagu tema yang akan dikemaskini dari semasa ke semasa:

Info Penting Drama Bidadari Salju

JUDUL : BIDADARI SALJU
EPISOD : 28
TARIKH TAYANGAN : 15 Disember 2020 
WAKTU SIARAN : Isnin-Jumaat, 7:00 malam
SIARAN TV : Slot Akasia TV3
PENULIS SKRIP : PGRs Team, Tinta Jingga, Rofa Azzahra
PENGARAH : Reza Badarudin
PRODUKSI : A.Aida Production Sdn Bhd
SENARAI PELAKON : Sweet Qismina, Adam Lee, Nazrief Nazri, Zaki Azeman, Syazuwan Hassan, Jasmine Suraya, Fimie Don, Chacha Maembong, Jaja Iliyes, Zulkifli Ismail, Rosnah Johari, Lisdawati, Lan Zailan, Silfeny Osman, Aqil Taqeeuddin, Siti Khadijah , Nizam Kama, Ainaa Azhari, Puteri A'teeqah, Damia Qaissarah 

WATAK PELAKON:

Sweet Qismina sebagai Kayra
Adam Lee sebagai Hariz
Nazrief Nazri sebagai Wan Hakimi
Zaki Azeman sebagai Aiman
Syazuwan Hassan sebagai Raqib
Fimie Don sebagai Naufal
Chacha Maembong sebagai Dania
Jaja Iliyes sebagai Anita 
Aqil Taqeeuddin sebagai Hafizan
Siti Khadijah sebagai Marissa
Nizam Kama sebagai Asyraf
Puteri A'teeqah sebagai Athira 
Damia Qaissarah sebagai Yaya

Sinopsis Drama Bidadari Salju

Mengisahkan Kayra yang sering menjadi mangsa buli dan selalu dihina di sekolah kerana paras wajahnya yang tidak cantik, penampilannya yang selekeh dan kemiskinannya. Hariz, pelajar seniornya selalu mencari fasal dengannya hampir setiap hari. Hariz terlalu membenci gadis ini hingga dia tergamak melemparkan fitnah yang meragut maruah dan harga diri gadis ini sehingga dia dipulaukan oleh ayah sendiri dan orang kampung. 

No comments

Powered by Blogger.