Senarai Harga Ayam Malaysia 2024 (TERKINI)



Senarai Harga Ayam Malaysia 2024 (TERKINI)|BERAPAKAH harga ayam sekilo terkini bagi tahun 2024? Perhatian buat anda rakyat Malaysia yang ingin ketahui senarai harga ayam terkini di pasaran runcit Malaysia tahun 2024. Berikut dikongsikan Senarai Harga Ayam Malaysia 2024 buat rujukan anda.

Senarai Harga Ayam Malaysia 2020 (TERKINI)

Sedia maklum, menerusi kenyataan media daripada Menteri Pertanian dan Industri Makanan, Datuk Seri Dr. Ronald Kiandee menetapkan harga siling runcit ayam standard pada kadar RM9.40 sekilogram (berbanding RM8.90 sebelumnya) bagi Semenanjung Malaysia termasuk Sabah, Sarawak, Langkawi dan Labuan yang berkuat kuasa 1 Julai 2022 sehingga 31 Ogos 2022. Harga tersebut melibatkan ayam hidup, ayam super dan ayam standard (ayam yang disembelih dan dibersihkan berserta kaki, kepala, hati dan hempedu atau mana-mana bahagiannya).

Senarai Harga Ayam Malaysia 2024 (TERKINI)

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan Senarai Harga Ayam Malaysia Tahun 2024 termasuk harga ayam sekilo, ayam kampung, ayam pencen dan ayam daging yang akan dikemaskini dari semasa ke semasa:

Semakan Harga Ayam Malaysia Tahun 2024

1. Layari Portal Rasmi FAMA secara online menerusi pautan seperti berikut:
KLIK 👉 https://www.fama.gov.my/harga-pasaran-terkini

2. Maklumat senarai harga barang runcit terkini akan dipaparkan di screen anda.

3. Bagi anda yang ingin mengikut negeri masing-masing, klik pada "Filter By Category".

Senarai Harga Ayam Malaysia 2022 (TERKINI)

Semoga perkongsian Senarai Harga Ayam Malaysia tahun 2024 ini dijadikan rujukan semua pengguna di Malaysia!

No comments

Powered by Blogger.