Cara Langgan & Beli Astro NJOI 2023 Online (Cara Topup)



Cara Langgan & Beli Astro NJOI 2023 Online (Cara Topup)|ANDA ingin langgan Astro NJOI? Bagaimana cara langgan Astro NJOI dengan mudah? Perhatian buat anda rakyat Malaysia yang ingin ketahui cara langgan dan beli Astro NJOI. Berikut dikongsikan Cara Langgan & Beli Astro NJOI 2023 Online buat rujukan anda.

Cara Langgan & Beli Astro NJOI 2021 Online (Cara Topup)


Sedia maklum, seperti servis biasa daripada Astro, dimana pakej salurannya dilanggan dengan bayaran secara bulanan dan Astro NJOI membekalkan 28 saluran televisyen dan 20 saluran radio yang juga ada terkandung di dalam Astro. Dilancarkan sejak tahun 2011, Njoi merupakan perkhidmatan TV satelit percuma yang pertama di Malaysia. Melalui satelit percuma ini, para pelanggan akan memiliki akses kepada lebih 48 saluran TV dan radio tanpa sebarang kontrak atau komitmen bulanan.


Cara Langgan & Beli Astro NJOI 2023 Online (Cara Topup)

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan Cara Langgan Astro NJOI Online termasuk cara beli, topup dan harga pakej yang ditawarkan:


Cara Melanggan Astro NJOI Online

1. Anda boleh hubungi pusat pelanggan Astro atau pengedar sah di seluruh negara atau secara dalam talian menerusi pautan di https://www.astro.com.my/contactus/locatebranches.

2. Kemudian, isikan borang yang boleh didapati semasa ingin melanggan, dan mana-mana wakil jualan Astro akan menghubungi anda dalam masa lima hari bekerja.

3. Anda akan dapat menikmati perkhidmatan Astro NJOI setelah pihak jualan datang ke rumah anda untuk memasang servis ini. 

4. Tetapkan temujanji dengan wakil pemasang untuk servis memasang Astro NJOI anda.

5. Anda akan menerima panggilan daripada pemasang untuk mengesahkan jadual temujanji. 

6. Sekiranya anda tidak dihubungi dalam masa lima hari bekerja, anda perlu hubungi pihak Astro di talian 03-95438100 ataupun emelkan aduan anda ke telemarketing1@astro.com.my. Sertakan maklumat penuh peribadi anda seperti nama penuh dan nombor telefon di dalam emel tersebut.


Cara Beli Channel Astro NJOI

Berikut dikongsikan Cara Beli Channel NJOI dengan mudah:

1. Beli Prepaid NJOI/Top-up NJOI di outlet yang terpilih iaitu e-Pay, 7-Eleven, Cosway dan pusat perbankan Internet yang terpilih seperti CIMB Clicks, i-Rakyat dan RHBNow. Terdapat tiga jenis kad prabayar NJOI disediakan iaitu RM10, RM20 dan RM30.

2. Goreskan dan anda perlu dapatkan kod PIN 16.

3. Jika anda mempunyai lebih daripada satu akaun Astro NJOI, masukkan nombor smartcard untuk akaun yang anda ingin langgan, menggantikan nombor kad pengenalan anda untuk SMS tersebut.

4. Tunggu respon SMS daripada nombor ini. Anda akan mendapat jawapan memaklumkan tentang baucer anda berjaya diaktifkan dan baki semasa baucer anda.

5. Pergi ke channel Pilih Purchase dan pilih menu yang anda inginkan, samada ingin tonton by Channels atau by Package.


Harga Pakej Astro NJOI 2023

Terdapat dua jenis pakej harga yang disediakan untuk pemasangan Astro NJOI:

◼️ RM450 beserta dengan dekoder baru (termasuk GST)

◼️ RM385 tetapi dekoder hanya diperbaharui (termasuk GST)

Info Penting:

- Dua pakej harga ini adalah termasuk dengan GST beserta dengan yuran pemasangan sebanyak RM100.


Cara Topup Astro NJOI 2023

*Akan dikemaskini


Maklumat Lanjut

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut, anda boleh hubungi secara dalam talian (online) menerusi pautan di astro.com.my/njoi.

Semoga perkongsian Cara Langgan Astro NJOI 2023 secara online ini dijadikan rujukan buat anda semua!

No comments

Powered by Blogger.