Cara Pos Barang Shopee Guna Ninja Van Malaysia 2022



Cara Pos Barang Shopee Guna Ninja Van Malaysia 2022|ANDA ingin pos barang guna Ninja Van Shopee? Panduan buat anda yang ingin ketahui cara pos barang Shopee menggunakan Ninja Van Malaysia. Berikut dikongsikan Cara Pos Barang Shopee Guna Ninja Van Malaysia 2022 buat rujukan anda.

Cara Pos Barang Shopee Guna Ninja Van Malaysia 2021


Sedia maklum, Ninja Van merupakan salah satu Logistik Sokongan Shopee yang membolehkan penjual menikmati perkhidmatan logistik yang cepat, lancar dan boleh dipercayai untuk menghantar produk kepada pembeli anda. Kini, Ninja Van boleh digunakan untuk penghantaran sehingga 30kg (berat sebenar atau volumetrik, mana yang lebih tinggi).


Cara Pos Barang Shopee Guna Ninja Van Malaysia 2022

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan Cara Pos Barang Shopee Guna Ninja Van Malaysia termasuk kelebihan dan cara login:


Panduan Pos Barang Shopee Guna Ninja Van

Berikut dikongsikan Panduan Pos Barang Shopee Guna Ninja Van Malaysia:

1. Pertama kali, penjual menerima pesanan untuk dihantar menggunakan Ninja Van.

2. Penjual menyediakan bungkusan mengikut pesanan yang dilampirkan dengan Air Waybill (ukuran A6) yang dicetak dari Pusat Penjual Shopee. Pastikan anda membalut bungkusan produk anda bagi mengelak dari sebarang kesan rosakan semasa penghantaran. Harap maklum bahawa barang cecair dan mudah pecah dihantar dengan risiko penjual.

3. Penjual menghantar pesanan melalui pilihan pelepasan / pilihan pengambilan * tanpa bayaran pendahuluan.

4. Ninja Van meneruskan penghantaran dan kenakan pembayaran kepada Shopee untuk kos penghantaran yang dikeluarkan.

5. Shopee akan membayar Ninja Van kos penghantaran yang dikeluarkan dan menyerahkan baki pembayaran pesanan kepada penjual.

6. Sekiranya bayaran penghantaran sebenar yang ditentukan oleh Ninja Van lebih daripada anggaran kos penghantaran yang dikira berdasarkan berat yang ditentukan oleh penjual dalam senarai produk, Shopee akan memotong lebihan kos penghantaran dari pembayaran penjual dan menyerahkan baki kepada penjual.

Info Penting:

*Penjual mestilah memenuhi jumlah Purata Pesanan Harian (ADO) minimum sebanyak 10 pesanan berbayar pada setiap hari agar layak menggunakan pilihan pengambilan (pick up), tertakluk kepada kawasan liputan pengambilan Ninja Van.


Kelebihan Menggunakan Ninja Van Shopee

Antara Kelebihan Menggunakan Ninja Van Shopee adalah seperti berikut:

1. Menghantar pesanan tanpa bayaran pendahuluan

Anda boleh memilih untuk menghantar bungkusan anda di pusat penghantaran Ninja Van terdekat tanpa membuat bayaran pendahuluan.

2. Airway Bill Automatik

Anda boleh terus mencetak Air Waybill dari Pusat Penjual Shopee daripada menggunakan waybill tulisan tangan.

3. Pengiraan kos penghantaran secara automatik

Bayaran penghantaran akan dikira dan disesuaikan secara automatik berdasarkan jumlah berat produk ketika pembeli membeli beberapa produk dari kedai anda bagi setiap pesanan.


Cara Login Ninja Van Malaysia Online

*Akan dikemaskini


Maklumat Lanjut

Untuk maklumat lanjut mengenai proses pemenuhan pesanan Ninja Van, sila rujuk DISINI.

Semoga perkongsian Cara Pos Barang Shopee Guna Ninja Van Malaysia ini dijadikan rujukan buat anda semua!

No comments

Powered by Blogger.