Senarai Harga Hadiah TikTok Malaysia 2022 (Cara Buat Duit)



Senarai Harga Hadiah TikTok Malaysia 2022 (Cara Buat Duit)|ANDA ingin tahu berapa Nilai Poin Hadiah TikTok? Untuk makluman anda, TikTok adalah aplikasi yang sangat menarik dan menggembirakan dan ia semakin popular di seluruh dunia, walaupun kebanyakan pengguna berada di Asia dan Amerika Utara. Pencipta menayangkan video klip pendek mengenai bakat dan minat mereka yang menghiburkan penonton di seluruh dunia. Berikut dikongsikan Senarai Harga Hadiah TikTok Malaysia buat rujukan anda.

Senarai Harga Hadiah TikTok Malaysia 2022 (Cara Buat Duit)

Sedia maklum, setiap penonton yang ingin menyumbang kepada pencipta kegemaran mereka boleh melakukannya dengan menghantar hadiah atau gift. Influencer TikTok yang paling popular dapat menghasilkan ribuan dolar untuk setiap pos video di Aplikasi TikTok.


Senarai Harga Hadiah TikTok Malaysia 2022 (Cara Buat Duit)

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan Senarai Harga Gift TikTok Malaysia tahun 2022 termasuk cara buat duit dengan TikTok:


Hadiah TikTok 

Setelah anda mencapai 1,000 pengikut, TikTok akan membolehkan anda menerima hadiah dari peminat anda semasa video Langsung anda. Hadiah maya sebenarnya ikon bermula dari panda hingga ratu drama. Setiap hadiah ini menunjukkan jumlah dolar yang berbeza. Setelah mengumpulkan hadiah, anda boleh menukar ikon maya untuk berlian maya. Anda kemudian boleh menggunakan berlian untuk mengumpulkan wang sebenar menggunakan PayPal atau kaedah pembayaran selamat yang lain.


Cara Beli Hadiah Menerusi Aplikasi TikTok

- Hadiah dibeli dalam aplikasi TikTok menggunakan duit syiling. Duit syiling ini adalah satu-satunya pembelian wang yang dibenarkan dalam aplikasi tersebut. Setelah syiling dibeli, anda boleh mengklik ikon hadiah merah jambu sambil menonton video TikTok Live untuk menghantar ikon maya kepada pengguna lain. 

- Penting untuk disebutkan bahawa hanya mereka yang berumur 18 tahun ke atas yang boleh menghantar hadiah di TikTok.


Senarai Harga Gift TikTok

Kos untuk membeli setiap hadiah/ gift TikTok adalah seperti berikut:

Panda - Lima Syiling

Tangan Itali - Lima Syiling

Krim Matahari - Lima Puluh Duit Syiling

Pelangi Puke - Seratus Syiling

Konsert - Lima Ratus Duit Syiling

Ratu Drama - Lima Ribu Duit Syiling


Perbezaan Antara Duit Syiling, Hadiah dan Berlian

Anda tidak boleh menukar duit syiling TikTok dengan mata wang sebenar. Perkara yang sama berlaku untuk mata hadiah. Satu-satunya perkara yang dapat dikeluarkan adalah berlian. Anda boleh mendapatkan jumlah berlian anda di bawah Baki. Berlian dianggarkan $ 0.05 USD tetapi TikTok juga mengekalkan bayaran di atasnya.

Nilai berlian berbeza dan bergantung sepenuhnya kepada pencipta TikTok, ByteDance. Anda boleh mengeluarkan jumlah minimum $ 100 hingga $ 1,000 seminggu. Sebarang jurang antara berlian dan duit syiling pada Tik Tok diatasi dengan mata hadiah.

Sekiranya anda menyukai kandungan pelakon TikTok, teruskan dan beri mereka emoji tertentu. Ini akan mengeluarkan duit syiling dari baki wang anda dan menambahkannya dalam bentuk wang hadiah. Mata hadiah ini kemudiannya dapat ditukar menjadi berlian dan sekali lagi untuk nilai tunai dengan nilai tukar tertentu.

Semoga perkongsian Senarai Harga Hadiah TikTok Malaysia ini dijadikan rujukan buat anda semua!

No comments

Powered by Blogger.