Semakan Bantuan JKM 2022 Online (Tarikh Bayaran)



Semakan Bantuan JKM 2022 Online (Tarikh Bayaran)|BILAKAH tarikh semakan status Bantuan JKM bagi tahun 2022? Perhatian buat anda pemohon Bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) tahun 2022. Menerusi Portal Rasmi JKM, semakan Bantuan JKM 2022 boleh dibuat secara atas talian (online) menerusi Portal Rasmi JKM. Berikut dikongsikan Semakan Bantuan JKM tahun 2022 buat rujukan anda.

Semakan Bantuan JKM 2020 Online (Tarikh Bayaran)

Sedia maklum, permohonan bantuan kewangan boleh dibuat di peringkat Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah / Jajahan / Bahagian di seluruh negara. Setiap permohonan yang didaftarkan akan dijalankan siasatan untuk penilaian (means-tested) bagi mengesahkan kelayakan bantuan kepada pemohon.

Semakan Bantuan JKM 2022 Online (Tarikh Bayaran)

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan cara semakan status Bantuan JKM 2022 termasuk tarikh bayaran JKM dan elaun OKU:


Cara Semakan Status Bantuan JKM 2022

1. Pemohon perlu layari Portal Rasmi JKM secara online menerusi pautan seperti berikut:
KLIK 👉 http://spbk.jkm.gov.my

2. Kemudian, masukkan No. Kad Pengenalan diruangan yang disediakan.

3. Klik pada butang 'Semak' untuk status permohonan.

Tarikh Pembayaran Bantuan JKM 2022

◼️ Tarikh Bayaran JKM Januari 2022:
◼️ Tarikh Bayaran JKM Februari 2022:
◼️ Tarikh Bayaran JKM Mac 2022:
◼️ Tarikh Bayaran JKM April 2022:
◼️ Tarikh Bayaran JKM Mei 2022:
◼️ Tarikh Bayaran JKM Jun 2022:
◼️ Tarikh Bayaran JKM Julai 2022:
◼️ Tarikh Bayaran JKM Ogos 2022:
◼️ Tarikh Bayaran JKM September 2022:
◼️ Tarikh Bayaran JKM Oktober 2022:
◼️ Tarikh Bayaran JKM November 2022:
◼️ Tarikh Bayaran JKM Disember 2022:


Tarikh Bayaran Elaun OKU 2022

*Akan dikemaskini

Maklumat Lanjut

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut, sila hubungi di:

Jabatan Kebajikan Masyarakat Malaysia
Aras 6, 9 - 18
No 55, Persiaran Perdana
Presint 4,
62100 Putrajaya
E-mel : helpdesk.ebantuan@jkm.gov.my

Selamat membuat Semakan Bantuan JKM tahun 2022 secara online! Semoga anda berjaya mendapat Bantuan JKM!

84 comments:

  1. Replies
    1. Salam.mf sy nk tny bantuan kanak kanak untuk bulan 1 2021 bila masuk ye

      Delete
    2. Yg sepatutnya masuk bulan 12 kan.. sebab sya pun Tak masuk lagi.

      Delete
    3. Nk tyn knp masih Blum terima bayaran kebajikan di bulan December 2020

      Delete
    4. kenapa bantuan oku ayah saya tak masuk pada bulan december 2020...lagi satu kenapa ayah saya hanya menerima rm250 sebulan utk bantuan OKU...460910106259 YUSOF BIN SHARIFF

      Delete
  2. Kenapa bantuan elaun pkerja cacat untuk bulan april punya belum masuk?

    ReplyDelete
  3. Bila duit elaun pekerja cacat akan masuk untuk bulan april punya?

    ReplyDelete
  4. Bila duit bantuan oku bulan april punya akan masuk?

    ReplyDelete
  5. Duit bulanan jkm akan masuk berapa haribulan

    ReplyDelete
  6. Daftar online...borang nk kena pejabat jkm

    ReplyDelete
  7. Bantuan JKM Bulan 01-05-2020
    Bilakah? Sekadar Ingin Tahu Tarikh Dan Waktu Tepat.

    ReplyDelete
  8. Bila yea masuk duit kebajikan bulanan untuk bulan 5/05/2020

    ReplyDelete
  9. bntuan tuk bot bln 5 bila yer tkh kuar duit jkm

    ReplyDelete
  10. Bila keluar duit bulan ini utk raya dan bpm ye

    ReplyDelete
  11. nk tnye bntuan jkm tuk bot bln 6 bila yer kuar

    ReplyDelete
  12. bila yer tkh bntuan jkm tuk bot bln 5 punyer

    ReplyDelete
  13. Bantuan jkm yg tebaru bila ye masok

    ReplyDelete
  14. Ada sudh kh msuk jkm info klau dh msuk

    ReplyDelete
  15. Sape yg dh msuk jkm info ya

    ReplyDelete
  16. Salam sejahtera kepada pegawai tertinggi Jabatan Kebajikan masyarakat yang dihormati.Saya salah seorang oku fizikal ingin tahu bilakah wang bantuan bulan April 2020 akan dibank in kan pada bulan ini kerana setahu saya wang bantuan bulan mei telah pun di bayar oleh pihak JKM pada 16 hb april 2020 tetapi wang bantuan bulan jun belum lagi diterima di masa yang amat mencabar ini.Sekian terima kasih kepada pegawai pegawai Jkm yang amat prihatin terhadap kami.Pertolongan anda amat saya menghargai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panjang gila ayat tpi buat dekk..je hmmm...adoi

      Delete
  17. Bila masuk duit kebajikan bulan mei?

    ReplyDelete
  18. AnonymousMay 16, 2020

    Bila Hari bulan duit kebajikan warga emas masuk

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum dan Salam sejahtera kepada YB Datuk Seri Rina dan pegawa-pegawai Jkm yang amat prihatin menolong orang yang susah dari segi makanan dan juga dari segi bantuan kewangan.Saya seorang Oku fizikal yang agak kronik ingin tahu dan minta jasa baik pihak Jkm untuk memberitahu tarikh pembayaran Oku untuk bulan jun kerana pembayaran bulan mei telah pun dibayar awal iaitu pada 16 hb april secara hormatnya dan disini saya mengharapkan jasa baik pihak Jkm untuk mempercepatkan bayaran bulan jun pada awal minggu ini kerana keperluan kewangan amat diperlukan untuk membeli ubat-ubatan tahan sakit yang baik dan juga untuk membeli makanan dimasa yang amat mencabar ini dan saya berharap pihak Jkm yang dihormati akan buat yang terbaik kepada golongan oku dan pertolongan anda semua yang dihormati amat saya hargai.Sekian terima kasih.Assalamualaikum.

    ReplyDelete
  20. Nak tanya bulan ni masuk duit jkm bila nak raya ni

    ReplyDelete
  21. Bantuan jkm bila masuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bantuan Jkm utk januati 2021 bila masuk?

      Delete
  22. Tolong lah bagi tahu secpt mungkin ye ramai-ramai orang² tanye bila duit jkm masuk nie janji 15 hari bulan skrg mcm mane

    ReplyDelete
  23. Sy belum dpr lagi untuk bulan 5

    ReplyDelete
  24. Bila bantuan oku bln april masuk adakah tidak ada lagi bantuan oku atau sebaliknya??????

    ReplyDelete
  25. Bila bayaran untuk pelajar ppki oku untuk tahun 2020

    ReplyDelete
  26. Bila bayaran bntuan bulan 6 yr

    ReplyDelete
  27. bila yer tkh bayaran jkm untuk bln julai BOT

    ReplyDelete
  28. bila yer byaran bot tuk bln julai 2020

    ReplyDelete
  29. Sy nak tahu tarikh bantuan kanak2,, bulan7ye masuk,,,

    ReplyDelete
  30. Tarikh bantuan OKU dari jkm bulan Jun bila

    ReplyDelete
  31. Bantuan orang tua untuk bulan jun tak masuk lagi ni dah bulan julai.reti buat kerja ke tak,ingat aku tak de kerja lain ke asyik hari² pegi bank chek duit kesian tengok orang tua tu duk mengharap tapi duit tak masuk²!!! Sabar pun ada limit jugak biar reti dehh!!!

    ReplyDelete
  32. Lewat bulan ni..nk pakai sgt ni..hrp dipercepatkan..
    ( bantuan OKU )

    ReplyDelete
  33. Oku maknjang Saya slalu dpt rm250 bonus rm400 .tapi kemarin saya pi bank rm250 yg bonus rm400 dibatalkan ya?mohon penjelasan

    ReplyDelete
  34. UTK bkn bila masuk bank..

    ReplyDelete
  35. Assalamualaikum.saya nak tanya bulan 9 bila tarikh jkm utk oku fizikal dibayar ye.tq☺️.untuk negeri kelantan

    ReplyDelete
  36. Bila duit bantuan oku utk bulan 9 ye.tq

    ReplyDelete
  37. Assalamualaikum utk pelajar ppki bulan September x masuk ke bila nak masuk

    ReplyDelete
  38. Bantuan oku utk bln Oktober 2020 dh masuk ke? Saya p bank td belum ada.

    ReplyDelete
  39. Bln 9 belum masuk lagi elaun epc

    ReplyDelete
  40. Duit ank sya bulan ni tak masuk ke

    ReplyDelete
  41. Saya nak taya bulan ni masuk lagi ka duit jkm

    ReplyDelete
  42. Bulanan bulan november bila ye masuk acound?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya nk tanya bsntuan jkm untuk bulan november masuk bila ye

      Delete
    2. Saya nk tanya....duit jkm untuk bulan november bila masuk

      Delete
    3. Saya nk tanya ...duit jkm untuk blan november dah msuk ke belum

      Delete
    4. Saya nk tanya ...duit jkm untuk blan november dah msuk ke belum

      Delete
  43. Untuk pengetahuan saudara saudari semua.Bantuan bulanan JKM untuk bulan November 2020 dah MASUK ye..Terima Kasih

    ReplyDelete
  44. Untuk pengetahuan saudara dn saudari semua.Bantuan Bulanan JKM untuk bulan November 2020 dah MASUK ye..Boleh lah pergi cek akaun masing².Terima Kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah check tapi belom masuk untuk november

      Delete
    2. mane ade masuk belum masuk

      Delete
  45. I checked no money in yet

    ReplyDelete
  46. I checked no money in yet

    ReplyDelete
  47. jangan rumit keadaan dengan infotang taj sahih

    ReplyDelete
  48. Kenpa bulan 10 xmsuk duit lgi kata 20 keatas xpi xdk

    ReplyDelete
  49. Bulan december bila yer??

    ReplyDelete
  50. 25 hb krismas...tp cek td xmasuk lg

    ReplyDelete
  51. memang tak ada lagi ni disember��

    ReplyDelete
  52. Duit December bila nak masuk

    ReplyDelete
  53. Bula December duit Belum masuk lagi??

    ReplyDelete
  54. Mana Wang sya di bulan December 2020!! Dh 2021 msih xterima!!

    ReplyDelete
  55. hari ni 3 jan 2021 bulan jan belum msk
    semua org oku tunggu .
    ketua pengarah jkm sila proses mencepatkan kami semua MAKAN ROTI CANAI DAN GORENG PISANG hari2 terima kasih

    ReplyDelete
  56. kat sini ke nak complain duit tak masuk

    ReplyDelete
  57. Duit jkm da msok ke? Ad sape yg tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. December2020 belum masuk lagi..bila lah masuk ya.😥

      Delete
  58. Dah msuk bulan 1..bantuan bulan disember belum msuk lg..nak beli pmpers susu cmna ni...adeh...

    ReplyDelete
  59. Urusan untuk persekolahan anak

    ReplyDelete
  60. duit bantuan bulan 1 dh masuk belum erk

    ReplyDelete
  61. Bantuan Jkm saya pd bulan januari2021 kenapa belum terima dan untuk bulan februari2021 bila tarikh terima bantuan..

    ReplyDelete
  62. Bantuan Jkm saya pd bulan januari2021 kenapa belum terima dan untuk bulan februari2021 bila tarikh terima bantuan..

    ReplyDelete
  63. bantuan utk bulan julai dh masuk ke belum?

    ReplyDelete
  64. Amirul bin azmam ic kad 950515115579 1111129000159678 bank BSN terima kasih.

    ReplyDelete
  65. Mohd ridzuan bin abdul ghani ic:800604035251 bantuan utk bulan ogos tak masuk lagi..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.