Semakan Bantuan JKM 2020 Online (Tarikh Bayaran)



Semakan Bantuan JKM 2020 Online (Tarikh Bayaran)|BILAKAH tarikh semakan status Bantuan JKM bagi tahun 2020? Perhatian buat anda pemohon Bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) tahun 2020. Menerusi Portal Rasmi JKM, semakan Bantuan JKM 2020 boleh dibuat secara atas talian (online) menerusi Portal Rasmi JKM. Berikut dikongsikan Semakan Bantuan JKM tahun 2020 buat rujukan anda.

Semakan Bantuan JKM 2020 Online (Tarikh Bayaran)

Sedia maklum, permohonan bantuan kewangan boleh dibuat di peringkat Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah / Jajahan / Bahagian di seluruh negara. Setiap permohonan yang didaftarkan akan dijalankan siasatan untuk penilaian (means-tested) bagi mengesahkan kelayakan bantuan kepada pemohon.

Semakan Bantuan JKM 2020 Online (Tarikh Bayaran)

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan cara semakan status Bantuan JKM 2020 termasuk tarikh pembayaran JKM dan elaun OKU:


Cara Semakan Status Bantuan JKM 2020

1. Pemohon perlu layari Portal Rasmi JKM secara online menerusi pautan seperti berikut:
KLIK 👉 http://spbk.jkm.gov.my

2. Kemudian, masukkan No. Kad Pengenalan diruangan yang disediakan.

3. Klik pada butang 'Semak' untuk status permohonan.

Tarikh Pembayaran Bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat 2020

*Akan dikemaskini


Tarikh Bayaran Elaun OKU 2020

*Akan dikemaskini

Maklumat Lanjut

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut, sila hubungi di:

Jabatan Kebajikan Masyarakat Malaysia
Aras 6, 9 - 18
No 55, Persiaran Perdana
Presint 4,
62100 Putrajaya
E-mel : helpdesk.ebantuan@jkm.gov.my

Selamat membuat Semakan Bantuan JKM tahun 2020 secara online! Semoga anda berjaya mendapat Bantuan JKM!

47 comments:

  1. Kenapa bantuan elaun pkerja cacat untuk bulan april punya belum masuk?

    ReplyDelete
  2. Bila duit elaun pekerja cacat akan masuk untuk bulan april punya?

    ReplyDelete
  3. Bila duit bantuan oku bulan april punya akan masuk?

    ReplyDelete
  4. Duit bulanan jkm akan masuk berapa haribulan

    ReplyDelete
  5. Daftar online...borang nk kena pejabat jkm

    ReplyDelete
  6. Bantuan JKM Bulan 01-05-2020
    Bilakah? Sekadar Ingin Tahu Tarikh Dan Waktu Tepat.

    ReplyDelete
  7. Bila yea masuk duit kebajikan bulanan untuk bulan 5/05/2020

    ReplyDelete
  8. bntuan tuk bot bln 5 bila yer tkh kuar duit jkm

    ReplyDelete
  9. Bila keluar duit bulan ini utk raya dan bpm ye

    ReplyDelete
  10. nk tnye bntuan jkm tuk bot bln 6 bila yer kuar

    ReplyDelete
  11. bila yer tkh bntuan jkm tuk bot bln 5 punyer

    ReplyDelete
  12. Bantuan jkm yg tebaru bila ye masok

    ReplyDelete
  13. Ada sudh kh msuk jkm info klau dh msuk

    ReplyDelete
  14. Sape yg dh msuk jkm info ya

    ReplyDelete
  15. Salam sejahtera kepada pegawai tertinggi Jabatan Kebajikan masyarakat yang dihormati.Saya salah seorang oku fizikal ingin tahu bilakah wang bantuan bulan April 2020 akan dibank in kan pada bulan ini kerana setahu saya wang bantuan bulan mei telah pun di bayar oleh pihak JKM pada 16 hb april 2020 tetapi wang bantuan bulan jun belum lagi diterima di masa yang amat mencabar ini.Sekian terima kasih kepada pegawai pegawai Jkm yang amat prihatin terhadap kami.Pertolongan anda amat saya menghargai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panjang gila ayat tpi buat dekk..je hmmm...adoi

      Delete
  16. Bila masuk duit kebajikan bulan mei?

    ReplyDelete
  17. AnonymousMay 16, 2020

    Bila Hari bulan duit kebajikan warga emas masuk

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum dan Salam sejahtera kepada YB Datuk Seri Rina dan pegawa-pegawai Jkm yang amat prihatin menolong orang yang susah dari segi makanan dan juga dari segi bantuan kewangan.Saya seorang Oku fizikal yang agak kronik ingin tahu dan minta jasa baik pihak Jkm untuk memberitahu tarikh pembayaran Oku untuk bulan jun kerana pembayaran bulan mei telah pun dibayar awal iaitu pada 16 hb april secara hormatnya dan disini saya mengharapkan jasa baik pihak Jkm untuk mempercepatkan bayaran bulan jun pada awal minggu ini kerana keperluan kewangan amat diperlukan untuk membeli ubat-ubatan tahan sakit yang baik dan juga untuk membeli makanan dimasa yang amat mencabar ini dan saya berharap pihak Jkm yang dihormati akan buat yang terbaik kepada golongan oku dan pertolongan anda semua yang dihormati amat saya hargai.Sekian terima kasih.Assalamualaikum.

    ReplyDelete
  19. Nak tanya bulan ni masuk duit jkm bila nak raya ni

    ReplyDelete
  20. Bantuan jkm bila masuk

    ReplyDelete
  21. Tolong lah bagi tahu secpt mungkin ye ramai-ramai orang² tanye bila duit jkm masuk nie janji 15 hari bulan skrg mcm mane

    ReplyDelete
  22. Sy belum dpr lagi untuk bulan 5

    ReplyDelete
  23. Bila bantuan oku bln april masuk adakah tidak ada lagi bantuan oku atau sebaliknya??????

    ReplyDelete
  24. Bila bayaran untuk pelajar ppki oku untuk tahun 2020

    ReplyDelete
  25. Bila bayaran bntuan bulan 6 yr

    ReplyDelete
  26. bila yer tkh bayaran jkm untuk bln julai BOT

    ReplyDelete
  27. bila yer byaran bot tuk bln julai 2020

    ReplyDelete
  28. Sy nak tahu tarikh bantuan kanak2,, bulan7ye masuk,,,

    ReplyDelete
  29. Tarikh bantuan OKU dari jkm bulan Jun bila

    ReplyDelete
  30. Bantuan orang tua untuk bulan jun tak masuk lagi ni dah bulan julai.reti buat kerja ke tak,ingat aku tak de kerja lain ke asyik hari² pegi bank chek duit kesian tengok orang tua tu duk mengharap tapi duit tak masuk²!!! Sabar pun ada limit jugak biar reti dehh!!!

    ReplyDelete
  31. Lewat bulan ni..nk pakai sgt ni..hrp dipercepatkan..
    ( bantuan OKU )

    ReplyDelete
  32. Oku maknjang Saya slalu dpt rm250 bonus rm400 .tapi kemarin saya pi bank rm250 yg bonus rm400 dibatalkan ya?mohon penjelasan

    ReplyDelete
  33. UTK bkn bila masuk bank..

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum.saya nak tanya bulan 9 bila tarikh jkm utk oku fizikal dibayar ye.tq☺️.untuk negeri kelantan

    ReplyDelete
  35. Bila duit bantuan oku utk bulan 9 ye.tq

    ReplyDelete
  36. Assalamualaikum utk pelajar ppki bulan September x masuk ke bila nak masuk

    ReplyDelete
  37. Bantuan oku utk bln Oktober 2020 dh masuk ke? Saya p bank td belum ada.

    ReplyDelete
  38. Bln 9 belum masuk lagi elaun epc

    ReplyDelete
  39. Duit ank sya bulan ni tak masuk ke

    ReplyDelete

Powered by Blogger.