Cara Daftar Luno Malaysia 2024 Online (Labur)



Cara Daftar Luno Malaysia 2024 Online (Labur)|ANDA ingin daftar akaun Luno Malaysia bagi tahun 2024? Bagaimana cara labur cryptocurrency melalui Aplikasi Luno Malaysia? Perhatian buat rakyat Malaysia yang ingin ketahui cara beli jual dan daftar akaun Luno Malaysia tahun 2024. Berikut dikongsikan Cara Daftar Luno Malaysia 2024 Online buat rujukan anda.

Cara Daftar Luno Malaysia 2022 Online (Labur)

Sedia maklum, Luno Malaysia Sdn. Bhd merupakan salah satu daripada syarikat tukaran aset digital (DAX) pertama di Malaysia, optimis mampu mendapat kelulusan Suruhanjaya Sekuriti (SC) dalam masa terdekat bagi membolehkan Luno Malaysia beroperasi secara sah dengan sepenuhnya. Pada masa sama, Luno menyimpan kriptowang bernilai lebih RM2 bilion bagi pihak pelanggannya yang merangkumi lima aset digital diluluskan iaitu Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH), Ripple (XRP), Litecoin (LTC), dan Bitcoin Cash (BCH).


Cara Daftar Luno Malaysia 2024 Online (Labur)

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan Cara Daftar Akaun Luno Malaysia menerusi Aplikasi Luno:


Pendaftaran Akaun Luno Malaysia 2024

Anda perlu download Aplikasi Luno menerusi Play Store (Android) atau App Store (iOS), kemudian ikuti langkah untuk daftar seperti dibawah:

1. Klik sini dan tekan "Get Started" kemudian masukkan email beserta password yang disahkan.

Cara Daftar Luno Malaysia 2022 Online (Labur)

3. Kemudian, klik butang "Let's Go".

Info Penting:

*Masukkan Kod N2NXH4 pada bahagian tab promotions di dalam Aplikasi Luno nanti untuk dapatkan bitcoin yang bernilai RM25.00 secara percuma.

4. Anda akan menerima emel dan terdapat satu link untuk proses "verifikasi". Anda perlu klik sahaja link tersebut.

Cara Daftar Luno Malaysia 2022 Online (Labur)

5. Anda perlu tetapkan Nombor PIN bagi tujuan sekuriti bagi urusan transaksi di dalam Aplikasi Luno. Anda perlu masukkan 4-Pin kemudian nombor telefon dan nombor TAC.

Cara Daftar Luno Malaysia 2022 Online (Labur)

6. Untuk anda mulakan transaksi jual beli matawang kripto, anda perlu lengkapkan profile seperti masukkan nama penuh dan nombor kad pengenalan. Anda perlu verified dulu untuk beberapa hari (3-5 hari waktu bekerja).

7. Akhir sekali, sekiranya sudah verified akaun, anda boleh mula beli coin seperti Bitcoin (BTC) dan mempunyai wallet untuk simpan crytopcurrency anda.


Senarai Matawang Kripto Dalam Aplikasi LUNO

Terdapat banyak jenis matawang kripto di dunia tetapi di Aplikasi Luno Malaysia hanya terdapat 9 sahaja yang kesemuanya adalah antara yang terkenal:

- Bitcoin (BTC)

- Ethereum (ETH)

- Ripple (XRP)

- Litecoin (LTC)

- Bitcoin Cash (BCH)

- Cardana (ADA)

- Chainlink (LINK)

- Solana (SOL)

- Uniswap (UNI)

Semoga perkongsian Cara Daftar Luno Malaysia 2024 ini dijadikan rujukan buat anda semua!

No comments

Powered by Blogger.